dijous, 3 de desembre del 2009

Projecte Telemàtic

La formiga matemàtica

DESCRIPCIÓ:

És un projecte on les escoles que s'hi inscriuen treballaran en grups de 3-4 escoles, que s'anomenaran formiguers, però treballaran individualment.
Cada escola prepararà una activitat de càlcul, lògica... segons el calendari. L'objectiu d'aquestes activitats ha de ser que siguin divertides i participatives.
D'acord amb el calendari que penja el organitzador d'aquest projecte, cada escola enviarà una còpia d'aquesta activitat a les altres escoles que formen el seu formiguer i al organitzador.
Llavors cada escola rebrà i farà 3 o 4 activitats diferents que hauran de resoldre amb el temps marcat al calendari a l'escola remitent d'aquella activitat amb un comentari sobre la dificultat d'aquesta activitat.
A part de tot això, el organitzador (el Gran Formigot), enviarà activitats cada 15 dies a totes les escoles participants d'aquests projectes.
L'organitzador anirà recollint i ordenant totes les activitats enviades i rebudes de totes les escoles, i a final de curs enviarà un recull amb totes les activitats en paper escrit
.

OBJECTIUS:
  • Aprendre d'una manera divertida.
  • Introducció en el món de la informàtica.
  • Conèixer i utilitzar Internet i el que ofereix.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Potenciar la participació en una activitat de matemàtiques.
  • Fomentar el treball en equip i cooperatiu.
  • Participar en una activitat amb altres centres i alumnes.
  • Veure les matemàtiques com una cosa que també pot ser divertida.
  • Potenciar el càlcul, els problemes i la lògica.
VALORACIÓ:

Crec que és un bon projecte, ja que fomenta les matemàtiques, una assignatura que la normalment és la que es fa més pesada o la que li costa més als alumnes (sempre hi ha excepcions).
A part de fomentar les matemàtiques penso que és molt bo que es relacionin amb alumnes d'altres centres, i siguin crítics amb els treballs que ells reben.
Per últim afegir que aquests projecte desenvolupa molt la creativitat, ja que són els alumnes qui han de pensar i inventar-se un problema, activitat matemàtica i tot això a la mateixa manera que potencia el treball en equip i cooperatiu, ja que si els alumnes no es posen d'acord amb quina activitat poden inventar-se mai arribaran a aconseguir un bon treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada